2017. június 9.

Félünk vagy nem félünk?

Nem tudom, hogy ki hogy van vele, de az elmúlt évek terrortámadásai sokak gondolkodását megváltoztatták.
Bár jóval kisebb az esélye, hogy Magyarországon vagy Svájcban terrortámadás történhet, mint egy balesetnek vagy, hogy fejünkre esik egy cserép, az utazások tervezése során többek fejében megfordul, hogy biztonságos helyen töltse a szabadságát.
Ez azért régebben nem így volt. A világ megváltozott és sajnos meg kell tanulni ezzel együtt élni.
:(
Bevallom én is abba a csoportba tartozok, akinek azért megfordul a fejében egy-egy utazás tervezésénél, hogy az a lehető legbiztonságosabb legyen.
Így aztán a bakancslisámon lévő helyek közül is van, ami még várat magára.

Nemrégiben Alicantéba utaztam és a "heringelésnél" (amikor az útlevél és jegyellenőrzés után egymás nyakába lihegve vársz, hogy felszállhass a gépre) látom, hogy az előttem álló manus útlevele arabul íródott. Útitársam is a fejével odabökött. Én voltam közelebb, sikerült az angol szöveget is kibetűzni. Líbiai útlevél volt. Bár nem volt ráírva, hogy terrorista lenne, én azért jól megnéztem. A repülőn is pont előttem ült, szemmel tartottam. Nem mintha bármit is tudtam volna tenni, ha rossz szándékkal szállt volna fel.
:)
Persze, nem volt semmi gond, az ő legnagyobb problémája az volt, hogy egy normális szelfit készítsen magáról.

Ezen gondolatok mentén, már évek óta elkészítenek egy listát, amely azt tartalmazza, hogy mely országokat tekintenek épp biztonságosnak.
Egy angol oldalon jelent meg a napokban (a londoni támadás előtt) egy ilyen összeállítás, miszerint jelenleg 45 országban áll magas fokon a fenyegetettség, így oda nem ajánlják az utazást.
A térkép szerint pl. Magyarország, Lengyelország, Csehország és Svájc a béke szigete, ugyanakkor veszélyes országnak számít gyakorlatilag az összes nyugati állam.

Erre a linkre kattintva megnézhetitek az összeállítást:ITT:
A hazai külügyminisztérium friss listáját ITT találjátok.
Ti mit gondoltok?
Szavazni a jobb oldalon lehet.

4 megjegyzés:

  1. Londonba akkor most pl. nem mennél, mert kevésbé biztonságos?

    Ez a cikk arra világít rá, hogy a tendencia csökkenő:

    http://www.telegraph.co.uk/news/0/many-people-killed-terrorist-attacks-uk/

    Az Egyesült Királyságban 1970 és 1984 közt 2211 áldozatot szedtek különböző terrorcselekmények, 1985 és 1999 közt 1904-et, míg 2000 és 2015 közt 90-et.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 1970 és '84 között esélyem sem volt egy londoni látogatásra.
      A kérdésedre válaszolva, jelenleg nem mennék/megyek Londonba.
      Ez nem zárja ki, hogy máshol nem történhet ilyen, de a jelenlegi helyzetet mérlegelve én lemondok róla.

      Törlés
    2. A statisztika inkabb arra akart szerintem ravilagitani hogy felrevezeto az a gondolat, hogy "Ez azért régebben nem így volt. A világ megváltozott és sajnos meg kell tanulni ezzel együtt élni."

      A szamok alapjan regebben veszelyesebb volt a vilag, mint ma, meg ha percepcionk eppen ellenkezo.

      Törlés
  2. Én mindenhova mennék, kivéve ahol közvetlen és állandó harcok vannak. A többi jöhet.

    VálaszTörlés